sunnuntai 25. syyskuuta 2011

Ruusuja pyhäiltaan...



Luettua-blogin Sanna muisti minua näin kauniilla ruusuilla, kiitos paljon! Ruusu-haasteessa kysellään lempiasioista:

Lempiruoka: Yksinkertaiset peruskotiruuat, kuten lihapullat ja perunamuussi ovat suosikkejani. Lasagne on myös herkkuruoka ylitse muiden: söin sitä etelässä viikon aikana peräti kolme kertaa. Viime aikainen suosikkini on ollut riisipuuro, jota olen opetellut tekemään itse.
Lempimakeinen: Olen hirveä karkkirotta ja voisin elää karkeilla. Lemppareitani ovat (pähkinä)suklaa, lakritsi ja irtokarkit, joista maistuvat erityisesti kovat ja kirpeät namit. Ulkomailta on aina pakko kahmia Lion-patukoita, koska niitä ei enää Suomesta saa:(

Lempilukeminen: Melkein mikä tahansa, esim. dekkarit, lukuromaanit, hömppä, historialliset kirjat, tositarinat, nuortenkirjat, elämäkerrat... Scifi- ja fantasiakirjat jäävät kyllä hyllyyn. Tällä hetkellä luen mieluiten kevyttä kirjallisuutta, että pääsen eroon työ- ja gradustressistä.

Lempipaikka käsitöille:  Sitä ei ole, sillä olen täysin lahjaton käsitöissä. Koulussa kässänumero oli todistuksen häpeäpilkku ja oli suuri juhlapäivä, jos olin kipeä tai hammaslääkärissä kässäntunnilla. Seiskalla sain kudottua lapaset ja tuo taidonnäyte roikkuu edelleen entisen huoneeni seinällä...

Lempielokuva: Minulla ei ole telkkaria, joten katson hävettävän vähän elokuvia. Suosikkejani ovat mm. Tunnit, Täällä pohjantähden alla ja Lilja 4-ever. Titanic on myös aika kova juttu. Hömppäosastolta tykkään Kuutomalla ja Fc Venus -leffoista.

Tunnustus on kiertänyt jo monissa blogeissa, mutta jos Amma et ole tätä vielä saanut, niin ole hyvä. Jos myös Sinä olet jostain syystä jäänyt ilman ruusu, poimi ne tästä mukaasi:)

4 kommenttia:

Amma kirjoitti...

Kiitos Susa! Minäkään en ole kummoinen käsityöihminen. Joskus nuorempana sentään tein jotakin, mutta nykyään illat menevät muissa aktiviteeteissa.
Haudutettu riisipuuro, nam! Olen puuroihminen :)

Maria/Sinisen linnan kirjasto kirjoitti...

Kovasti voimia graduntekoon!

Sara kirjoitti...

Lihapulla nam! Muistan kyllä, että nuo koulun käsityötunnit oli välillä vähän tuskaa. Mutta olen minäkin tosiaan lapaset kutonut ja ne oli ihan ok! Saitkohan mun s-postin?

Susa P. kirjoitti...

Amma, ole hyvä:)

Maria, kiitos, voimia todella tarvitaan!

Sara, sain postia ja palkintosi pitäisi olla jo perillä!